سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توصیه به دامداران و کشاورزان خراسان رضوی | شدت باد و رگبارشدید تا آخر هفته پیش بینی می‌شود

  • کد خبر: ۱۳۱۲۵۵
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
توصیه به دامداران و کشاورزان خراسان رضوی | شدت باد و رگبارشدید تا آخر هفته پیش بینی می‌شود
مدیر هواشناسی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به بارش‌های رگباری و طوفان شدید تا آخر هفته دامداران و کشاورزان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر تورانی، مدیرهواشناسی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این باره گفت: امسال نسبت به دوره آماری کاهش بارندگی داشتیم که نشاندهنده اینکه سال مطللوبی در جهت بارندگی نداریم. به تبع کشاورزان و دامداران متناسب با خشکسالی اقدام نمایند.
وی تصریح کرد: آنچه که پیش بینی می‌شود تا نیمه آذر کاهش ۳۰ درصد بارندگی را داریم. از نیمه آذر تا اسفند وضعیت بارندگی مطلوب می‌شود که باز هم نسبت به مدت مشابه ده درصد کاهش بارندگی را خواهیم داشت، اما از نیمه اسفند به بعد وضعیت مطلوب می‌شود.

به گفته تورانی، متوسط بارندگی استان تا به امروز چیزی حدود۴/ ۳  است که نشانگر کاهش ۲۹ درصد بارندگی در میان مدت است. این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴/۱ بوده است که نشانگر افزایش میانگین بارندگی در یک سال گذشته و کاهش میان مدت بارندگی است.

مدیرهواشناسی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به سیستم باد شدید که در استان حاکم است و تا اخر هفته ادامه دارد، در مناطق سردسیر استان دما به ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید و در شهر مشهد پیش‌بینی می‌شود تا ۶ درجه بالای صفر برسد.
این روند کاهش دما همراه با بارش‌های رگباری، باد و طوفان شدید خواهد بود که توصیه می‌شود باغداران و کشاورزان اگر محصولات زراعی و باغی خود را جمع آوری کردند به مراکز مسقف و پوشیده منتقل کنند. همچنین گلخانه‌ها و سازه‌های مسقف دربرابر باد ها‌ی شدید مقاوم شوند.

این مسئول عنوان کرد: با تغییرات دمایی که این روز‌ها شاهد هستیم. تمهیدات لازم برای حفظ دمای واحد‌های تولیدی کشاورزی در نظر بگیرند. با توجه به باد شدید و احتمال سیلاب و رگبار شدید به دامداران توصیه می‌شود در ارتفاع و مناطق پر شیب، حاشیه رودخانه‌ها از تردد دام‌ها پرهیز کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->